contact@sanatanveda.com

Vedic And Spiritual Site



Language Kannada Gujarati Marathi Telugu Oriya Bengali Malayalam Tamil Hindi English

ପୁରୁଷ ସୂକ୍ତମ୍ | Purusha Suktam in Oriya with Meaning

Purusha Suktam in Oriya

Purusha Suktam Lyrics in Odia

 

|| ପୁରୁଷ ସୂକ୍ତମ୍‌ ||

 

ପଵମାନ ପଂଚସୂକ୍ତାନି - ୧ ଋଗ୍ଵେଦସଂହିତାଃ ମଂଡଲ - ୧୦, ଅଷ୍ଟକ - ୮, ସୂକ୍ତ - ୯୦


ଓଂ ତଚ୍ଛଂ ୟୋରାଵୃଣୀମହେ | ଗାତୁଂ ୟଜ୍ଞାୟ | ଗାତୁଂ ୟଜ୍ଞପତୟେ | ଦୈଵୀ" ସ୍ଵସ୍ତିରସ୍ତୁ ନଃ |
ସ୍ଵସ୍ତିର୍ମାନୁଷେଭ୍ୟଃ | ଊର୍ଧ୍ଵଂ ଜିଗାତୁ ଭେଷଜମ୍‌ | ଶଂ ନୋ ଅସ୍ତୁ ଦ୍ଵିପଦେ" | ଶଂ ଚତୁଷ୍ପଦେ |
|| ଓଂ ଶାଂତିଃ ଶାଂତିଃ ଶାଂତିଃ ||


***


ସହସ୍ରଶୀର୍ଷେତି ଷୋଳଶର୍ଚସ୍ୟ ସୂକ୍ତସ୍ୟ ନାରାୟଣ ଋଷିଃ | ଅନୁଷ୍ଟୁପ୍‌ ଛଂଦଃ | ଅଂତ୍ୟା ତ୍ରିଷ୍ଟୁପ୍‌ | ପରମପୁରୁଷୋ ଦେଵତା ||


*


ଓଂ ସହସ୍ରଶୀର୍ଷା ପୁରୁଷଃ | ସହସ୍ରାକ୍ଷଃ ସହସ୍ରପାତ୍‌ |
ସ ଭୂମିଂ ଵିଶ୍ଵତୋ ଵୃତ୍ଵା | ଅତ୍ୟତିଷ୍ଠଦ୍ଦଶାଂଗୁଲମ୍‌ || ୧ ||


ପୁରୁଷ ଏଵେଦଗ୍‌ଂ ସର୍ଵମ"‌ | ୟଦ୍ଭୂତଂ ୟଚ୍ଚ ଭଵ୍ୟମ"‌ |
ଉତାମୃତତ୍ଵସ୍ୟେଶାନଃ | ୟଦନ୍ନେନାତିରୋହତି || ୨ ||


ଏତାଵାନସ୍ୟ ମହିମା | ଅତୋ ଜ୍ୟାୟାଗ୍‌ଶ୍ଚ ପୂରୁଷଃ |
ପାଦୋ"ଽସ୍ୟ ଵିଶ୍ଵା ଭୂତାନି | ତ୍ରିପାଦସ୍ୟାମୃତଂ ଦିଵି || ୩ ||


ତ୍ରିପାଦୂର୍ଧ୍ଵ ଉଦୈତ୍ପୁରୁଷଃ | ପାଦୋ"ଽସ୍ୟେହାଽଭଵାତ୍ପୁନଃ |
ତତୋ ଵିଷ୍ଵଙ୍‌ଵ୍ୟକ୍ରାମତ୍‌ | ସାଶନାନଶନେ ଅଭି || ୪ ||


ତସ୍ମା"ଦ୍ଵିରାଳଜାୟତ | ଵିରାଜୋ ଅଧି ପୂରୁଷଃ |
ସ ଜାତୋ ଅତ୍ୟରିଚ୍ୟତ | ପଶ୍ଚାଦ୍ଭୂମିମଥୋ ପୁରଃ || ୫ ||


ୟତ୍ପୁରୁଷେଣ ହଵିଷା" | ଦେଵା ୟଜ୍ଞମତନ୍ଵତ |
ଵସଂତୋ ଅସ୍ୟାସୀଦାଜ୍ୟ"ଂ‌ | ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଇଧ୍ମଶ୍ଶରଦ୍ଧଵିଃ || ୬ ||


ସପ୍ତାସ୍ୟାସନ୍‌ ପରିଧୟଃ | ତ୍ରିଃ ସପ୍ତ ସମିଧଃ କୃତାଃ |
ଦେଵା ୟଦ୍ୟଜ୍ଞଂ ତନ୍ଵାନାଃ | ଅବଧ୍ନନ୍‌ ପୁରୁଷଂ ପଶୁମ୍‌ || ୭ ||


ତଂ ୟଜ୍ଞଂ ବର୍ହିଷି ପ୍ରୌକ୍ଷନ୍‌ | ପୁରୁଷଂ ଜାତମଗ୍ରତଃ |
ତେନ ଦେଵା ଅୟଜଂତ | ସାଧ୍ୟା ଋଷୟଶ୍ଚ ୟେ || ୮ ||


ତସ୍ମା"ଦ୍ୟଜ୍ଞାଥ୍ସର୍ଵହୁତଃ | ସଂଭୃତଂ ପୃଷଦାଜ୍ୟମ୍‌ |
ପଶୂଗ୍‌ସ୍ତାଗ୍‌ଶ୍ଚକ୍ରେ ଵାୟଵ୍ୟାନ୍‌ | ଆରଣ୍ୟାନ୍‌ ଗ୍ରାମ୍ୟାଶ୍ଚ ୟେ || ୯ ||


ତସ୍ମା"ଦ୍ୟଜ୍ଞାଥ୍ସର୍ଵ ହୁତଃ | ଋଚଃ ସାମାନି ଜଜ୍ଞିରେ |
ଛଂଦାଗ୍‌ଂସି ଜଜ୍ଞିରେ ତସ୍ମା"ତ୍‌ | ୟଜୁସ୍ତସ୍ମାଦଜାୟତ || ୧୦ ||


ତସ୍ମାଦଶ୍ଵା ଅଜାୟଂତ | ୟେ କେ ଚୋଭୟାଦତଃ |
ଗାଵୋ ହ ଜଜ୍ଞିରେ ତସ୍ମା"ତ୍‌ | ତସ୍ମା"ଜ୍ଜାତା ଅଜାଵୟଃ || ୧୧ ||


ୟତ୍ପୁରୁଷଂ ଵ୍ୟଦଧୁଃ | କତିଧା ଵ୍ୟକଲ୍ପୟନ୍‌ |
ମୁଖଂ କିମସ୍ୟ କୌ ବାହୂ | କାଵୂରୂ ପାଦାଵୁଚ୍ୟେତେ || ୧୨ ||


ବ୍ରାହ୍ମଣୋ"ଽସ୍ୟ ମୁଖମାସୀତ | ବାହୂ ରାଜନ୍ୟଃ କୃତଃ |
ଊରୂ ତଦସ୍ୟ ୟଦ୍ଵୈଶ୍ୟଃ | ପଦ୍ଭ୍ୟାଗ୍‌ଂ ଶୂଦ୍ରୋ ଅଜାୟତ || ୧୩ ||


ଚଂଦ୍ରମା ମନସୋ ଜାତଃ | ଚକ୍ଷୋଃ ସ୍ସୂର୍ୟୋ ଅଜାୟତ |
ମୁଖାଦିଂଦ୍ରଶ୍ଚାଗ୍ନିଶ୍ଚ | ପ୍ରାଣାଦ୍ଵାୟୁରଜାୟତ || ୧୪ ||


ନାଭ୍ୟା ଆସୀଦଂତରିକ୍ଷମ୍‌ | ଶୀର୍ଷ୍ଣୋ ଦ୍ୟୌଃ ସମଵର୍ତତ |
ପଦ୍ଭ୍ୟାଂ ଭୂମିର୍ଦିଶଃ ଶ୍ରୋତ୍ରା"ତ୍‌ | ତଥା ଲୋକାଗ୍‌ଂ ଅକଲ୍ପୟନ୍‌ || ୧୫ ||


ଵେଦାହମେତଂ ପୁରୁଷଂ ମହାଂତମ"‌ | ଆଦିତ୍ୟଵର୍ଣଂ ତମସସ୍ତୁପାରେ |
ସର୍ଵାଣି ରୂପାଣି ଵିଚିତ୍ୟ ଧୀରଃ | ନାମାନି କୃତ୍ଵାଽଭିଵଦନ୍‌ , ୟଦାସ୍ତେ" || ୧୬ ||


ଧାତା ପୁରସ୍ତାଦ୍ୟମୁଦାଜହାର | ଶକ୍ରଃ ପ୍ରଵିଦ୍ଵାନ୍‌ ପ୍ରଦିଶଶ୍ଚତସ୍ରଃ |
ତମେଵଂ ଵିଦ୍ଵାନମୃତ ଇହ ଭଵତି | ନାନ୍ୟଃ ପଂଥା ଅୟନାୟ ଵିଦ୍ୟତେ || ୧୭ ||


ୟଜ୍ଞେନ ୟଜ୍ଞମୟଜଂତ ଦେଵାଃ | ତାନି ଧର୍ମାଣି ପ୍ରଥମାନ୍ୟାସନ୍‌ |
ତେ ହ ନାକଂ ମହିମାନଃ ସଚଂତେ | ୟତ୍ର ପୂର୍ଵେ ସାଧ୍ୟାସ୍ସଂତି ଦେଵାଃ || ୧୮ ||


|| ଉତ୍ତରନାରାୟଣମ୍‌ ||


ଅଦ୍ଭ୍ୟସ୍ସଂଭୂତଃ ପୃଥିଵ୍ୟୈ ରସା"ଚ୍ଚ | ଵିଶ୍ଵକର୍ମଣଃ ସମଵର୍ତତାଧି |
ତସ୍ୟ ତ୍ଵଷ୍ଟା ଵିଦଧଦ୍ରୂପମେତି | ତତ୍ପୁରୁଷସ୍ୟ ଵିଶ୍ଵମାଜାନମଗ୍ରେ" || ୧ ||


ଵେଦାହମେତଂ ପୁରୁଷଂ ମହାଂତମ"‌ | ଆଦିତ୍ୟଵର୍ଣଂ ତମସଃ ପରସ୍ତାତ୍‌ |
ତମେଵଂ ଵିଦ୍ଵାନମୃତ ଇହ ଭଵତି | ନାନ୍ୟଃ ପଂଥା ଵିଦ୍ୟତେଽୟନାୟ || ୨ ||


ପ୍ରଜାପତିଶ୍ଚରତି ଗର୍ଭେ ଅଂତଃ | ଅଜାୟମାନୋ ବହୁଧା ଵିଜାୟତେ |
ତସ୍ୟ ଧୀରାଃ ପରିଜାନଂତି ୟୋନି"ଂ‌ | ମରୀଚୀନାଂ ପଦମିଚ୍ଛଂତି ଵେଧସଃ || ୩ ||


ୟୋ ଦେଵେଭ୍ୟ ଆତପତି | ୟୋ ଦେଵାନା"ଂ ପୁରୋହିତଃ |
ପୂର୍ଵୋ ୟୋ ଦେଵେଭ୍ୟୋ ଜାତଃ | ନମୋ ରୁଚାୟ ବ୍ରାହ୍ମୟେ || ୪ ||


ରୁଚଂ ବ୍ରାହ୍ମଂ ଜନୟଂତଃ | ଦେଵା ଅଗ୍ରେ ତଦବ୍ରୁଵନ୍‌ |
ୟସ୍ତ୍ଵୈଵଂ ବ୍ରା"ହ୍ମଣୋ ଵିଦ୍ୟାତ୍‌ | ତସ୍ୟ ଦେଵା ଅସନ୍ଵଶେ" || ୫ ||


ହ୍ରୀଶ୍ଚତେ ଲକ୍ଷ୍ମୀଶ୍ଚ ପତ୍ନ୍ୟୌ" | ଅହୋରାତ୍ରେ ପାର୍ଶ୍ଵେ |
ନକ୍ଷତ୍ରାଣି ରୂପମ୍‌ | ଅଶ୍ଵିନୌ ଵ୍ୟାତ୍ତମ"‌ |
ଇଷ୍ଟଂ ମନିଷାଣ | ଅମୁଂ ମନିଷାଣ | ସର୍ଵଂ ମନିଷାଣ || ୬ ||


ଓଂ ତଚ୍ଛଂ ୟୋରାଵୃଣୀମହେ | ଗାତୁଂ ୟଜ୍ଞାୟ | ଗାତୁଂ ୟଜ୍ଞପତୟେ | ଦୈଵୀ" ସ୍ଵସ୍ତିରସ୍ତୁ ନଃ |
ସ୍ଵସ୍ତିର୍ମାନୁଷେଭ୍ୟଃ | ଊର୍ଧ୍ଵଂ ଜିଗାତୁ ଭେଷଜମ୍‌ | ଶଂ ନୋ ଅସ୍ତୁ ଦ୍ଵିପଦେ" | ଶଂ ଚତୁଷ୍ପଦେ |
|| ଓଂ ଶାଂତିଃ ଶାଂତିଃ ଶାଂତିଃ ||


About Purusha Suktam in Oriya

Purusha Suktam Oriya is a sacred Vedic hymn composed in Sanskrit. It is found in the 10th Mandala (book) of the Rigveda, one of the oldest collections of hymns and prayers in the world. The hymn beautifully articulates the cosmic nature of Purusha, the Supreme Being.

According to Purusha Suktam Oriya, the origin of the universe lies in the cosmic being known as Purusha. Purusha is described as infinite, omnipresent, and all-encompassing. The hymn portrays Purusha as having a thousand heads, eyes, and feet, symbolizing his boundless nature and omnipotence.

Read more: Purusha Suktam: Unveiling the Cosmic Man

It is always better to know the meaning of the mantra while chanting. The translation of the Purusha Suktam lyrics in Oriya is given below. You can chant this daily with devotion to receive the blessings of God.


ପୁରଷା ସୁକଟମ୍ ବିଷୟରେ ସୂଚନା

ପୁରସ୍କା ସୁକତମ୍ ସଂସ୍କୃତରେ ରଚିତ ଏକ ପବିତ୍ର ବ ed ଦିକ ଭଜନ | ଏହା ବିଶ୍ୱର ସର୍ବ ପୁରାତନ ଭଜନ ଏବଂ ପ୍ରାର୍ଥନା ସଂଗ୍ରହ ମଧ୍ୟରୁ ig ଗଭେଦର ଦଶମ ମଣ୍ଡଳ (ପୁସ୍ତକ) ରେ ମିଳିଥାଏ | ଏହି ଭଜନ ସର୍ବୋପରିସ୍ଥ ପୁରୂଷାର ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ପ୍ରକୃତିକୁ ସୁନ୍ଦର ଭାବରେ ଦର୍ଶାଏ |

ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ସୁକତମଙ୍କ ଅନୁଯାୟୀ, ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡର ଉତ୍ପତ୍ତି ହେଉଛି ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡରେ ପୁରଷା ନାମରେ ଜଣାଶୁଣା | ପୁରଷାକୁ ଅସୀମ, ସର୍ବତ୍ର, ଏବଂ ସର୍ବସମ୍ମତ ବୋଲି ବର୍ଣ୍ଣନା କରାଯାଇଛି | ଏହି ଭଜନରେ ପୁରଷାଙ୍କୁ ଏକ ହଜାର ମୁଣ୍ଡ, ଆଖି, ଏବଂ ପାଦ ଥିବା ଚିତ୍ର କରାଯାଇଛି, ଯାହା ତାଙ୍କର ସୀମାହୀନ ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ସର୍ବଶକ୍ତିର ପ୍ରତୀକ ଅଟେ |


Purusha Suktam Meaning in Odia

ଜପ କରିବା ସମୟରେ ମନ୍ତ୍ରର ଅର୍ଥ ଜାଣିବା ସର୍ବଦା ଭଲ | ପୁରଷା ସୁକତମ୍ ଗୀତର ଅନୁବାଦ ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଛି | ଭଗବାନଙ୍କ ଆଶୀର୍ବାଦ ପାଇବାକୁ ଆପଣ ପ୍ରତିଦିନ ଭକ୍ତି ସହିତ ଜପ କରିପାରିବେ |


  • ଓଂ ତଚ୍ଛଂ ୟୋରାଵୃଣୀମହେ | ଗାତୁଂ ୟଜ୍ଞାୟ | ଗାତୁଂ ୟଜ୍ଞପତୟେ | ଦୈଵୀ" ସ୍ଵସ୍ତିରସ୍ତୁ ନଃ |
    ସ୍ଵସ୍ତିର୍ମାନୁଷେଭ୍ୟଃ | ଊର୍ଧ୍ଵଂ ଜିଗାତୁ ଭେଷଜମ୍‌ | ଶଂ ନୋ ଅସ୍ତୁ ଦ୍ଵିପଦେ" | ଶଂ ଚତୁଷ୍ପଦେ |
    || ଓଂ ଶାଂତିଃ ଶାଂତିଃ ଶାଂତିଃ ||

    ଓମ୍, ସେହି divine ଶ୍ୱରୀୟ ଅନୁଗ୍ରହ ଆମକୁ ଆମର ପବିତ୍ର କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପାଳନ କରିବାକୁ ଏବଂ ଆମର ଦାୟିତ୍ fulfill ପୂରଣ କରିବାକୁ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ କରନ୍ତୁ | ଭଗବାନ ଆମକୁ ଏବଂ ସମସ୍ତ ମାନବିକତାକୁ ଆଶୀର୍ବାଦ କରନ୍ତୁ | Herbs ଷଧଗୁଡ଼ିକ ଆମକୁ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଦିଅନ୍ତୁ, ପୃଥିବୀ ଓ ସ୍ୱର୍ଗରେ ଶାନ୍ତି ହେଉ। ଦୁଇ ଗୋଡ଼ ବିଶିଷ୍ଟ ଜୀବମାନଙ୍କୁ ଶାନ୍ତି ଏବଂ ଚାରି ଗୋଡ଼ିଆ ଜୀବମାନଙ୍କୁ ଶାନ୍ତି | ଓମ୍, ଶାନ୍ତି, ଶାନ୍ତି, ଶାନ୍ତି |

  • ସହସ୍ରଶୀର୍ଷେତି ଷୋଳଶର୍ଚସ୍ୟ ସୂକ୍ତସ୍ୟ ନାରାୟଣ ଋଷିଃ | ଅନୁଷ୍ଟୁପ୍‌ ଛଂଦଃ | ଅଂତ୍ୟା ତ୍ରିଷ୍ଟୁପ୍‌ | ପରମପୁରୁଷୋ ଦେଵତା ||

    ସାହସରା-ଶିରସା ହେଉଛି ଭଜନର ନାମ, ଯେଉଁଥିରେ ଷୋହଳ ପଦ ଏବଂ ସାଧକ ନାରାୟଣ ଏହା ସହିତ ଜଡିତ age ଷି | ଏହି ଭଜନରେ ବ୍ୟବହୃତ ଚାନ୍ଦ (କବିତା ଗୀତ) ହେଉଛି "ଅନୁଷ୍ପ" ଏବଂ ଶେଷ ଶବ୍ଦଟି "ଟ୍ରଷ୍ଟଅପ୍" ଚାନ୍ଦ ବ୍ୟବହାର କରେ | "ପାରାମପୁରୁଶା" ହେଉଛି ଏହି ଭଜନର ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଦେବତା |

  • ଓଂ ସହସ୍ରଶୀର୍ଷା ପୁରୁଷଃ | ସହସ୍ରାକ୍ଷଃ ସହସ୍ରପାତ୍‌ |
    ସ ଭୂମିଂ ଵିଶ୍ଵତୋ ଵୃତ୍ଵା | ଅତ୍ୟତିଷ୍ଠଦ୍ଦଶାଂଗୁଲମ୍‌ || ୧ ||

    ପୁରଷା (ଗଡହେଡ) ର ଏକ ହଜାର ମୁଣ୍ଡ, ଏକ ହଜାର ଆଖି ଏବଂ ଏକ ହଜାର ଫୁଟ ଅଛି | ସେ ପୃଥିବୀକୁ ଚାରିପାଖରୁ ଆଚ୍ଛାଦନ କରନ୍ତି ଏବଂ ଦଶ ଦିଗକୁ ବିସ୍ତାର କରନ୍ତି |

  • ପୁରୁଷ ଏଵେଦଗ୍‌ଂ ସର୍ଵମ"‌ | ୟଦ୍ଭୂତଂ ୟଚ୍ଚ ଭଵ୍ୟମ"‌ |
    ଉତାମୃତତ୍ଵସ୍ୟେଶାନଃ | ୟଦନ୍ନେନାତିରୋହତି || ୨ ||

    ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ଏହି ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡରେ ସବୁକିଛି | ଅତୀତ ଏବଂ ଯାହା ଆସିବ, ସର୍ବୋପରିସ୍ଥଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ସବୁକିଛି ବିଦ୍ୟମାନ ଅଛି | ସମଗ୍ର ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ତାଙ୍କଠାରେ ଅମରତାର ମହତ୍ତ୍ୱ ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ |

  • ଏତାଵାନସ୍ୟ ମହିମା | ଅତୋ ଜ୍ୟାୟାଗ୍‌ଶ୍ଚ ପୂରୁଷଃ |
    ପାଦୋ"ଽସ୍ୟ ଵିଶ୍ଵା ଭୂତାନି | ତ୍ରିପାଦସ୍ୟାମୃତଂ ଦିଵି || ୩ ||

    ତାଙ୍କର (ମନୁଷ୍ୟର) ସର୍ବୋଚ୍ଚ ଗ glory ରବ ମହାନତାଠାରୁ ମହାନ୍ | ସମସ୍ତ ପ୍ରାଣୀ ତାଙ୍କ ସୃଷ୍ଟିର ଏକ ଅଂଶ, ଏବଂ ତାଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଏକ ଚତୁର୍ଥାଂଶ ଏହି ଜଗତରେ ପ୍ରକାଶିତ ହୁଏ; ତାଙ୍କର ଚତୁର୍ଥାଂଶ ସ୍ୱର୍ଗକ୍ଷେତ୍ରରେ (ସ୍ୱର୍ଗ) ବାସ କରନ୍ତି |

  • ତ୍ରିପାଦୂର୍ଧ୍ଵ ଉଦୈତ୍ପୁରୁଷଃ | ପାଦୋ"ଽସ୍ୟେହାଽଭଵାତ୍ପୁନଃ |
    ତତୋ ଵିଷ୍ଵଙ୍‌ଵ୍ୟକ୍ରାମତ୍‌ | ସାଶନାନଶନେ ଅଭି || ୪ ||

    ପୁରଷା ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡର ତିନି ଚତୁର୍ଥାଂଶକୁ ଗୋଟିଏ ପାଦରେ ଅତିକ୍ରମ କରେ | ଏହି ସମଗ୍ର ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ତାଙ୍କର ଏକ ଚତୁର୍ଥାଂଶରୁ | ଏବଂ ତିନି ଚତୁର୍ଥାଂଶ ସହିତ ପୁରଷା ଅମର କ୍ଷେତ୍ରରେ ବାସ କରନ୍ତି | ସେହି ତ୍ର quarter ମାସିକରେ ସେ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ପ୍ରାଣୀ ଏବଂ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ପ୍ରାଣୀମାନଙ୍କରେ ସର୍ବତ୍ର ବିସ୍ତାର କରନ୍ତି |

  • ତସ୍ମା"ଦ୍ଵିରାଳଜାୟତ | ଵିରାଜୋ ଅଧି ପୂରୁଷଃ |
    ସ ଜାତୋ ଅତ୍ୟରିଚ୍ୟତ | ପଶ୍ଚାଦ୍ଭୂମିମଥୋ ପୁରଃ || ୫ ||

    ତାଙ୍କଠାରୁ (ପୁରଷା) ବିଶାଳ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ସୃଷ୍ଟି କଲା ଏବଂ ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡରୁ ବିରାଟ ପୁରଷା (ବିରାଟ) ଉତ୍ପନ୍ନ ହେଲା | ଏହିପରି ଜନ୍ମିତ ବିରାଟପୁରୁଶା ଆଗକୁ ଏବଂ ପଛକୁ ବିସ୍ତାର କରି ପୃଥିବୀକୁ ଚାରିଆଡେ ଆଚ୍ଛାଦନ କଲେ |

  • ୟତ୍ପୁରୁଷେଣ ହଵିଷା" | ଦେଵା ୟଜ୍ଞମତନ୍ଵତ |
    ଵସଂତୋ ଅସ୍ୟାସୀଦାଜ୍ୟ"ଂ‌ | ଗ୍ରୀଷ୍ମ ଇଧ୍ମଶ୍ଶରଦ୍ଧଵିଃ || ୬ ||

    ଦେବମାନେ ନିଜେ ପୁରୁଷୋତ୍ତମଙ୍କୁ ଏକ ଇଚ୍ଛା କରି ମନସା ଯଜ୍ଞ (ପବିତ୍ର ରୀତିନୀତି) କରିଥିଲେ। ବିଭିନ୍ନ asons ତୁ ଯଜନର ଅଂଶ ହୋଇଗଲା | ବସନ୍ତ ଏହାର ଚର୍ବି ହେଲା, ଗ୍ରୀଷ୍ମ କାଠ ହେଲା, ଏବଂ ଶରତ ଶୁଖିଗଲା |

  • ସପ୍ତାସ୍ୟାସନ୍‌ ପରିଧୟଃ | ତ୍ରିଃ ସପ୍ତ ସମିଧଃ କୃତାଃ |
    ଦେଵା ୟଦ୍ୟଜ୍ଞଂ ତନ୍ଵାନାଃ | ଅବଧ୍ନନ୍‌ ପୁରୁଷଂ ପଶୁମ୍‌ || ୭ ||

    ଏହି ଯଜ୍ଞରେ ସାତଟି ପେରିଡିସ୍ ଥିଲା | ଏବଂ ଏକବିଂଶ ଆଇଟମ୍ ସମିଡାସ୍ କିମ୍ବା ଜାଳେଣି କାଠରେ ତିଆରି କରାଯାଇଥିଲା | ମାନସୟାଗନା ଅଭିନୟ ଆରମ୍ଭ କରିଥିବା ଦେବତାମାନେ ବିରାଟପୁରୁଷଙ୍କୁ ଏକ ପଶୁ ଭାବରେ ବାନ୍ଧି ରଖିଥିଲେ।

  • ତଂ ୟଜ୍ଞଂ ବର୍ହିଷି ପ୍ରୌକ୍ଷନ୍‌ | ପୁରୁଷଂ ଜାତମଗ୍ରତଃ |
    ତେନ ଦେଵା ଅୟଜଂତ | ସାଧ୍ୟା ଋଷୟଶ୍ଚ ୟେ || ୮ ||

    ପ୍ରଥମେ ଯଜନା ପାତ୍ରରେ ଥିବା ପବିତ୍ର ଘାସରୁ ପାଣି ଛିଞ୍ଚି ଯଜ୍ଞ ପୁରଷା ଜନ୍ମ ହେଲା | ତାଙ୍କ ମାଧ୍ୟମରେ ସମସ୍ତ ଦେବତା, ସାଧୁ ଓ ସାଧୁମାନେ ବଳିଦାନ କଲେ।

  • ତସ୍ମା"ଦ୍ୟଜ୍ଞାଥ୍ସର୍ଵହୁତଃ | ସଂଭୃତଂ ପୃଷଦାଜ୍ୟମ୍‌ |
    ପଶୂଗ୍‌ସ୍ତାଗ୍‌ଶ୍ଚକ୍ରେ ଵାୟଵ୍ୟାନ୍‌ | ଆରଣ୍ୟାନ୍‌ ଗ୍ରାମ୍ୟାଶ୍ଚ ୟେ || ୯ ||

    ସେହି ଯଜ୍ଞରୁ ଯାହାକି ସବୁକିଛି ଜାଳି ଦେଇଥିଲା, କଦଳୀ ଘି (ସୃଷ୍ଟିର ପଦାର୍ଥ) ସୃଷ୍ଟି ହେଲା | ଏଥିରୁ, ଭଗବାନ ଆକାଶର ପକ୍ଷୀ, ଜଙ୍ଗଲର ପ୍ରାଣୀ ଏବଂ ଦେଶର ସମସ୍ତ ଗୋରୁ ସୃଷ୍ଟି କଲେ |

  • ତସ୍ମା"ଦ୍ୟଜ୍ଞାଥ୍ସର୍ଵ ହୁତଃ | ଋଚଃ ସାମାନି ଜଜ୍ଞିରେ |
    ଛଂଦାଗ୍‌ଂସି ଜଜ୍ଞିରେ ତସ୍ମା"ତ୍‌ | ୟଜୁସ୍ତସ୍ମାଦଜାୟତ || ୧୦ ||

    ସେହି ବଳିଦାନରୁ ରିଗମନ୍ତ୍ରାସ୍ (ig ଗଭେଦର ମନ୍ତ୍ର) ଏବଂ ସମନ୍ତ୍ରା (ସମବେଦର ମନ୍ତ୍ର) ଜନ୍ମ ହୋଇଥିଲେ। ଗାୟତ୍ରୀ ଏବଂ ଯଜୁର୍ବେଦ ପରି ଗୀତଗୁଡ଼ିକ ଉଠିଥିଲା ​​|

  • ତସ୍ମାଦଶ୍ଵା ଅଜାୟଂତ | ୟେ କେ ଚୋଭୟାଦତଃ |
    ଗାଵୋ ହ ଜଜ୍ଞିରେ ତସ୍ମା"ତ୍‌ | ତସ୍ମା"ଜ୍ଜାତା ଅଜାଵୟଃ || ୧୧ ||

    ସେହି ବଳିଦାନରୁ ଘୋଡା ଏବଂ ଦୁଇଟି ଜହ୍ନରେ ଦାନ୍ତ ଥିବା ସମସ୍ତ ପ୍ରାଣୀ ଜନ୍ମ ହୋଇଥିଲେ | ଏଥିରୁ ଗା ows ଜନ୍ମ ହେଲା | ଛେଳି ଓ ମେଣ୍ also ା ମଧ୍ୟ ଏଥିରୁ ଜନ୍ମ ହୋଇଥିଲେ।

  • ୟତ୍ପୁରୁଷଂ ଵ୍ୟଦଧୁଃ | କତିଧା ଵ୍ୟକଲ୍ପୟନ୍‌ |
    ମୁଖଂ କିମସ୍ୟ କୌ ବାହୂ | କାଵୂରୂ ପାଦାଵୁଚ୍ୟେତେ || ୧୨ ||

    ଯେତେବେଳେ ବିରାଟପୁରୁଷଙ୍କୁ ପୂଜା କରାଯାଇଥିଲା, ସେ କେତେ ଉପାୟରେ ଚିନ୍ତା କରିଥିଲେ? ତାଙ୍କର ଚେହେରା କ’ଣ? ବାହୁ କ’ଣ? ତାଙ୍କର ଜଙ୍ଘ କ’ଣ? ତାଙ୍କର ଗୋଡ କ’ଣ?

  • ବ୍ରାହ୍ମଣୋ"ଽସ୍ୟ ମୁଖମାସୀତ | ବାହୂ ରାଜନ୍ୟଃ କୃତଃ |
    ଊରୂ ତଦସ୍ୟ ୟଦ୍ଵୈଶ୍ୟଃ | ପଦ୍ଭ୍ୟାଗ୍‌ଂ ଶୂଦ୍ରୋ ଅଜାୟତ || ୧୩ ||

    ବ୍ରାହ୍ମଣମାନେ ତାଙ୍କ ପାଟିରୁ ଆସିଥିଲେ, କ୍ଷତ୍ରିୟ ତାଙ୍କ ବାହୁରୁ, ବ ish ଷ୍ଣବ ତାଙ୍କ ଜଙ୍ଘରୁ ବାହାରିଥିଲେ ଏବଂ ତାଙ୍କ ପାଦରୁ ଶୁଦ୍ରା ଜନ୍ମ ହୋଇଥିଲେ।

  • ଚଂଦ୍ରମା ମନସୋ ଜାତଃ | ଚକ୍ଷୋଃ ସ୍ସୂର୍ୟୋ ଅଜାୟତ |
    ମୁଖାଦିଂଦ୍ରଶ୍ଚାଗ୍ନିଶ୍ଚ | ପ୍ରାଣାଦ୍ଵାୟୁରଜାୟତ || ୧୪ ||

    ପୁରଷାଙ୍କ ମନରୁ ଚନ୍ଦ୍ର ଜନ୍ମ ହେଲା ଏବଂ ତାଙ୍କ ଆଖିରୁ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଉଦୟ ହେଲେ | ତାଙ୍କ ପାଟିରୁ ଇନ୍ଦ୍ର ଏବଂ ଅଗ୍ନି (ଅଗ୍ନି) ଜନ୍ମ ହେଲା ଏବଂ ତାଙ୍କ ନିଶ୍ୱାସରୁ ଭାୟୁ (ପବନ) ଦେଖାଗଲା |

  • ନାଭ୍ୟା ଆସୀଦଂତରିକ୍ଷମ୍‌ | ଶୀର୍ଷ୍ଣୋ ଦ୍ୟୌଃ ସମଵର୍ତତ |
    ପଦ୍ଭ୍ୟାଂ ଭୂମିର୍ଦିଶଃ ଶ୍ରୋତ୍ରା"ତ୍‌ | ତଥା ଲୋକାଗ୍‌ଂ ଅକଲ୍ପୟନ୍‌ || ୧୫ ||

    ତାଙ୍କ ନାଭିରୁ ଅଟ୍ରିକଶା (ବାତାବରଣ) ଉଠିଲା | ତାଙ୍କ ମୁଣ୍ଡରୁ ସ୍ୱର୍ଗ ବିସ୍ତାର ହେଲା। ତାଙ୍କ ପାଦରୁ ପୃଥିବୀ ସୃଷ୍ଟି ହେଲା। ଏବଂ ତାଙ୍କ କାନରୁ ଜାଗାର ଦିଗ ସୃଷ୍ଟି ହେଲା | ଏହିପରି, ବିରାଟ ପୁରଷା ସମଗ୍ର ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡ ସୃଷ୍ଟି କଲେ |

  • ଵେଦାହମେତଂ ପୁରୁଷଂ ମହାଂତମ"‌ | ଆଦିତ୍ୟଵର୍ଣଂ ତମସସ୍ତୁପାରେ |
    ସର୍ଵାଣି ରୂପାଣି ଵିଚିତ୍ୟ ଧୀରଃ | ନାମାନି କୃତ୍ଵାଽଭିଵଦନ୍‌ , ୟଦାସ୍ତେ" || ୧୬ ||

    ମୁଁ ଏହି ମହାନ ଏବଂ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଅନୁଭବ କଲି | ସେ ସମସ୍ତ ଅନ୍ଧକାରର ସୂର୍ଯ୍ୟ ପରି ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ | ଜ୍ଞାନୀମାନେ, ସେମାନଙ୍କର ବିଭିନ୍ନ ରୂପ ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରିବା ପରେ, ସେମାନଙ୍କର ନାମ ଜପ କରି ପ୍ରଣାମ କରନ୍ତି |

  • ଧାତା ପୁରସ୍ତାଦ୍ୟମୁଦାଜହାର | ଶକ୍ରଃ ପ୍ରଵିଦ୍ଵାନ୍‌ ପ୍ରଦିଶଶ୍ଚତସ୍ରଃ |
    ତମେଵଂ ଵିଦ୍ଵାନମୃତ ଇହ ଭଵତି | ନାନ୍ୟଃ ପଂଥା ଅୟନାୟ ଵିଦ୍ୟତେ || ୧୭ ||

    ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡର ଆକଳନ କଲେ ଏବଂ ଇନ୍ଦ୍ର ଚାରୋଟି ଦିଗକୁ ଆଚ୍ଛାଦନ କଲେ | ଏହି ସତ୍ୟକୁ ବୁ By ି ଜଣେ ଏହି ଦୁନିଆରେ ଅମର ହୋଇଯାଏ | ମୁକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ଅନ୍ୟ କ way ଣସି ଉପାୟ ନାହିଁ |

  • ୟଜ୍ଞେନ ୟଜ୍ଞମୟଜଂତ ଦେଵାଃ | ତାନି ଧର୍ମାଣି ପ୍ରଥମାନ୍ୟାସନ୍‌ |
    ତେ ହ ନାକଂ ମହିମାନଃ ସଚଂତେ | ୟତ୍ର ପୂର୍ଵେ ସାଧ୍ୟାସ୍ସଂତି ଦେଵାଃ || ୧୮ ||

    ଦେବମାନେ ଯଜ୍ଞ ମାଧ୍ୟମରେ ସର୍ବୋପରି ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ପୂଜା କରିଥିଲେ ଏବଂ ସମାନ ଯଜ୍ଞ ମାଧ୍ୟମରେ ଧର୍ମ (ବ୍ରହ୍ମାଣ୍ଡିକ ଆଦେଶ) ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଥିଲେ। ସେହି ଧାର୍ମିକମାନେ, ସ୍ୱର୍ଗୀୟ ଜଗତ ପାଇବା ପରେ, ସର୍ବୋପରି ପ୍ରଭୁଙ୍କ ବାସସ୍ଥାନରେ ବାସ କରନ୍ତି, ଯେଉଁଠାରେ ages ଷୀ ଏବଂ ସିଦ୍ଧ ଦେବମାନେ ବାସ କରନ୍ତି |


Benefits of Purusha Suktam in Oriya

Purusha Suktam Oriya offers profound insights into the nature of the Supreme Being and the interconnectedness of all creation. Chanting it can lead to a deeper spiritual understanding and awakening. Regular recitation of Purusha Suktam Oriya can help establish a deeper connection with the creator. It fosters a sense of devotion and surrendering nature with the Supreme Being. It can bring inner peace and tranquility to the mind. It helps reduce stress and anxiety. The recitation of Vedic mantras generates positive energy and creates a sacred atmosphere. The sacred vibrations created by chanting can purify the mind.


ପୁରଷା ସୁକଟାମର ଲାଭ

ପୁରୁଷୋତ୍ତମ ସୁକତମ ସର୍ବୋପରି ସୃଷ୍ଟିର ପ୍ରକୃତି ଏବଂ ସମସ୍ତ ସୃଷ୍ଟିର ଅନ୍ତ c ସଂଯୋଗ ବିଷୟରେ ଗଭୀର ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ସୂଚନା ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି | ଏହାକୁ ଜପ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଏକ ଗଭୀର ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ବୁ understanding ାମଣା ଏବଂ ଜାଗରଣ ହୋଇପାରେ | ପୁରଷା ସୁକତମ୍ ର ନିୟମିତ ପାଠକ ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା ସହିତ ଏକ ଗଭୀର ସଂଯୋଗ ସ୍ଥାପନ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ | ଏହା ସର୍ବୋଚ୍ଚ ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତାଙ୍କ ସହିତ ଭକ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରକୃତି ସମର୍ପଣ କରିବାର ଭାବନାକୁ ବ .ାଇଥାଏ | ଏହା ମନକୁ ଭିତରର ଶାନ୍ତି ଏବଂ ଶାନ୍ତି ଆଣିପାରେ | ଏହା ଚାପ ଏବଂ ଚିନ୍ତାକୁ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ବ ed ଦିକ ମନ୍ତ୍ରର ପଠନ ସକରାତ୍ମକ ଶକ୍ତି ସୃଷ୍ଟି କରେ ଏବଂ ଏକ ପବିତ୍ର ବାତାବରଣ ସୃଷ୍ଟି କରେ | ଜପ ଦ୍ୱାରା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ପବିତ୍ର କମ୍ପନ ମନକୁ ଶୁଦ୍ଧ କରିପାରେ |