contact@sanatanveda.com

Vedic And Spiritual Site


Shiva Sahasranama Stotram in Malayalam

ശ്രീ ശിവ സഹസ്രനാമ സ്തോത്രമ്

 

Shiva Sahasranama Stotram in Malayalam

 

Shiva Sahasranama Stotram in Malayalam

Shiva Sahasranama Stotram Malayalam is a sacred and powerful hymn of a thousand names dedicated to Lord Shiva (or Mahadeva), one of the principal deities in Hinduism. Sahasra’ means thousand and ‘Nama’ means name. Shiva Sahasranama consists of 1000 names of Lord Shiva, each name representing his divine qualities and attributes. Some of the names refer to Lord Shiva’s qualities as a creator, sustainer, and destroyer.

Lord Shiva's popularity can be attributed to the fact that Shiva Sahasranama is mentioned in several Hindu scriptures in different variations. It is believed that it is mentioned in at least eighteen different texts. While there are eight different versions of the Shiva Sahasranama Stotram Lyrics in different texts, the ones mentioned in Linga Purana and Anushasana Parva of Mahabharat are important. In the 17th chapter of Anushasana Parva, Lord Krishna acclaims the greatness of Lord Shiva with thousand names to Yudhisthira. Shiva Sahasranama Stotram Lyrics in Malayalam and its meaning is given below. You can chant this daily with devotion to receive the blessings of Lord Shiva.


ശ്രീ ശിവ സഹസ്രനാമ സ്തോത്രമ്

ശിവ സഹസ്രനാമ സ്തോത്രം, ഹിന്ദുമതത്തിലെ പ്രധാന ദേവന്മാരിൽ ഒരാളായ ശിവന് (അല്ലെങ്കിൽ മഹാദേവന്) സമർപ്പിച്ചിരിക്കുന്ന ആയിരം പേരുകളുടെ പവിത്രവും ശക്തവുമായ ശ്ലോകമാണ്. സഹസ്ര എന്നാൽ ആയിരം, നാമം എന്നാൽ പേര്. ശിവസഹസ്രനാമത്തിൽ ശിവന്റെ 1000 പേരുകൾ അടങ്ങിയിരിക്കുന്നു, ഓരോ നാമവും അവന്റെ ദൈവിക ഗുണങ്ങളെയും ഗുണങ്ങളെയും പ്രതിനിധീകരിക്കുന്നു. ചില പേരുകൾ പരമശിവന്റെ സ്രഷ്ടാവ്, പരിപാലിക്കുന്നവൻ, സംഹാരകൻ എന്നിങ്ങനെയുള്ള ഗുണങ്ങളെ സൂചിപ്പിക്കുന്നു.

ശിവസഹസ്രനാമം പല ഹൈന്ദവ ഗ്രന്ഥങ്ങളിലും വ്യത്യസ്ത വ്യതിയാനങ്ങളിൽ പരാമർശിച്ചിരിക്കുന്നതാണ് ശിവന്റെ ജനപ്രീതിക്ക് കാരണം. കുറഞ്ഞത് പതിനെട്ട് വ്യത്യസ്ത ഗ്രന്ഥങ്ങളിൽ ഇത് പരാമർശിച്ചിട്ടുണ്ടെന്ന് വിശ്വസിക്കപ്പെടുന്നു. വ്യത്യസ്ത ഗ്രന്ഥങ്ങളിൽ ശിവസഹസ്രനാമ സ്തോത്രത്തിന്റെ എട്ട് വ്യത്യസ്ത പതിപ്പുകൾ ഉള്ളപ്പോൾ, മഹാഭാരതത്തിലെ ലിംഗപുരാണത്തിലും അനുശാസന പർവ്വത്തിലും പരാമർശിച്ചിരിക്കുന്നവ പ്രധാനമാണ്. അനുശാസന പർവ്വത്തിലെ പതിനേഴാം അധ്യായത്തിൽ, ഭഗവാൻ കൃഷ്ണൻ യുധിഷ്ഠിരനോട് ആയിരം പേരുകളുള്ള ശിവന്റെ മഹത്വത്തെ സ്തുതിക്കുന്നു.

ശിവസഹസ്രനാമ സ്തോത്രത്തിന്റെ ഗുണങ്ങൾ വളരെ വലുതാണ്. ശിവസഹസ്രനാമ സ്തോത്രം പതിവായി ജപിക്കുന്നത് ഭക്തർക്ക് ശിവനുമായി ബന്ധപ്പെടാനും അനുഗ്രഹം നേടാനും സഹായിക്കുമെന്ന് വിശ്വസിക്കപ്പെടുന്നു. ഇത് ശാരീരികവും മാനസികവുമായ ക്ഷേമം കൊണ്ടുവരാൻ സഹായിക്കുകയും നിഷേധാത്മക ചിന്തകളെയും വികാരങ്ങളെയും മറികടക്കാൻ ഭക്തനെ സഹായിക്കുകയും ചെയ്യും. ശിവസഹസ്രനാമ സ്തോത്രത്തിന്റെ താളാത്മകവും താളാത്മകവുമായ രചന ഭക്തർക്ക് ഊർജ്ജവും ആത്മീയ ശക്തിയും നൽകും. ഭക്തിയോടും ആത്മാർത്ഥതയോടും കൂടി ശിവസഹസ്രനാമം പാരായണം ചെയ്യുന്നത് നിരവധി ആത്മീയ നേട്ടങ്ങൾ കൈവരിക്കും.


Shiva Sahasranama Stotram Lyrics in Malayalam

|| ശ്രീ ശിവ സഹസ്രനാമ സ്തോത്രമ്‌ ||

 

|| ധ്യാനം ||


വംദേ ശംഭുമുമാപതിം സുരഗുരും വംദേ ജഗത്കാരണമ്‌ |

വംദേ പന്നഗഭൂഷണം മൃഗധരം വംദേ പശൂനാംപതിമ്‌ ||

വംദേ സൂത്യശശാംകവഹ്നിനയനം വംദേ മുകുംദപ്രിയമ്‌ |

വംദേ ഭക്തജനാശ്രയം ച വരദം വംദേ ശിവം ശംകരമ്‌ ||


പൂര്വ പീഠികാ


| വാസുദേവ ഉവാച |


തസ്സപ്രയശോഭൂത്വാ മമ താത യുധിഷ്ടിര |

പ്രാംജലിഃ പ്രാഹവിപ്രര്ഷിര്നാമസംഗ്രഹമാദിതഃ || ൧ ||


| ഉപമന്യുരുവാച |


ബ്രഹ്മപ്രോക്തൈഋഷിപ്രോക്തൈര്വേദവേദാംഗസംഭവൈഃ |

സര്വലോകേഷു വിഖ്യാതം സ്തുത്യം സ്തോഷ്യാമിനാമഭിഃ || ൨ ||


മഹദ്വിര്വിഹിതൈസ്സത്യൈസ്സിദ്ധൈ സര്വാര്ഥസാധകൈഃ |

ഋഷിണാ തംഡിനാ ഭക്ത്യാ കൃതൈര്വേദകൃതാത്മനാ || ൩ ||


യഥോക്തൈസ്സാധുഭിഃ ഖ്യാതൈര്മുനിഭിസ്സത്ത്വദര്ശിഭിഃ |

പ്രവരം പ്രഥമം സ്വര്ഗ്യം സര്വഭൂതഹിതം ശുഭമ്‌ || ൪ ||


ശ്രുതൈസ്സര്വത്ര ജഗതി ബ്രഹ്മലോകാവതാരി തൈഃ |

സത്യൈസ്തത്പരമം ബ്രഹ്മബ്രഹ്മപ്രൊക്തൈസ്സനാതനമ്‌ || ൫ ||


വക്ഷ്യേ യദുകുലശ്രേഷ്ഠ ശൃണുഷ്വാവഹിതോ മമ |

വരയൈനം ഭവം ദേവം ഭക്തസ്ത്വം പരമേശ്വരമ്‌ || ൬ ||


തേന തേ ശ്രാവയിഷ്യാമി യത്തദ്ബ്രഹ്മസനാതനം |

ന ശക്യം വിസ്തരാത്കൃത്സ്നം വക്തും സര്വസ്യ കേനചിത്‌ || ൭ ||


യുക്തേനാപി വിഭൂതിനാമപി വര്ഷശതൈരപി |

യസ്യാദിര്മധ്യമംതം ച സുരൈരപി ന ഗമ്യതേ || ൮ ||


കസ്തസ്യ ശക്നുയാദ്വക്തും ഗുണാന്‌ കാര്ത്സ്നൈവ മാധവ |

കിം തും ദേവസ്യ മഹതഃ സംക്ഷിപ്താര്ഥപദാക്ഷരമ്‌ || ൯ ||


ശക്തിതശ്ചരിതം വക്ഷ്യേ പ്രസാദാത്തസ്യ ധീമതഃ |

അപ്രാപ്തതു തതോഽനുജ്ഞാം ന ശക്യഃ സ്തോതുമീശ്വരഃ || ൧൦ ||


യദാ തേനാഭ്യനുജ്ഞാതഃ സ്തുതോ വൈ സ തദാ മയാ |

അനാദിനിധനസ്യാഹം ജഗദ്യോനേര്മഹാത്മനഃ || ൧൧ ||


നാമ്നാം കംചിത്സമുദ്ദേശം വക്ഷ്യാമ്യവ്യക്തയോഗിനഃ |

വരദസ്യ വരേണ്യസ്യ വിശ്വരൂപസ്യ ധീമതഃ || ൧൨ ||


ശൃണു നാമ്നാം ചയം കൃഷ്ണ യദുക്തം പദ്മയോനിനാ |

ദശനാമസഹസ്രാണി യാന്യാഹ പ്രപിതാമഹഃ || ൧൩ ||


താനിനിര്മഥ്യമനസാ ദധ്നോ ഘൃതമിവോദ്ദൃതമ്‌ |

ഗിരേസ്സാരം യഥാ ഹേമ പുഷ്പസാരം യഥാ മധു || ൧൪ ||


ഘൃതാത്സാരം യഥാ മംഡം തഥൈതത്സാരമുദ്ധൃതമ്‌ |

സര്വപാപാപഹമിദം ചതുര്വേദ സമന്ബിതമ്‌ || ൧൫ ||


പ്രയത്നേനാധിഗംതവ്യം ധാര്യം ച പ്രയതാത്മനാ |

മാംഗല്യം പൗഷ്ടികം ചൈവ രക്ഷോഘ്നം പാവനം മഹത്‌ || ൧൬ ||


ഇദം ഭക്തായ ദാതവ്യം ശ്രദ്ധധാനാസ്തികായ ച |

നാശ്രദ്ധദാനരൂപായ നാസ്തികായജിതാത്മനേ || ൧൭ ||


യശ്ചാഭ്യസൂയതേ ദേവം കാരണാത്മാനമീശ്വരമ്‌ |

ന കൃഷ്ണ നരകം യാതി സഹപൂര്വൈസ്സഹാത്മചൈഃ || ൧൮ ||


ഇദം ധ്യാനമിദം യോഗമിദം ധ്യേയമനുത്തമമ്‌ |

ഇദം ജപ്യമിദം ജ്ഞാനം രഹസ്യ മിദമുത്തമമ്‌ || ൧൯ ||


യം ജ്ഞാത്വാഹ്യംത കാലേപി ഗച്ഛേത പരമാം ഗതിം |

പവിത്രം മംഗളം മേധ്യം കല്യാണമിദമുത്തമമ്‌ || ൨൦ ||


ഇദം ബ്രഹ്മാ പുരാകൃത്വാ സര്വലോകപിതാമഹഃ |

സര്വസ്തവാനാം രാജത്വേ ദിവ്യാനാം സമകല്പയത്‌ || ൨൧ ||


തദാപ്രഭൃതി ചൈവായമീശ്വരസ്യ മഹാത്മനഃ |

സ്തവരാജ ഇതി ഖ്യാതോ ജഗത്യമരപൂജിതഃ || ൨൨ ||


ബ്രഹ്മലോകാദയം സ്വര്ഗേ സ്തവരാജോഽവതാരിതഃ |

യതസ്തംഡിഃ പുരാ പ്രാപ്യ തേന തംഡികൃതോഽഭവത്‌ || ൨൩ ||


സ്വര്ഗാച്ചൈവാത്രഭൂര്ലോകം തംഡിനാ ഹ്യവതാരിതഃ |

സര്വമംഗളമാംഗല്യം സര്വപാപപ്രണാശനമ് || ൨൪ ||


നിഗദിഷ്യേ മഹാബാഹോ സ്തവാനാമുത്തമം സ്തവമ്‌ |

ബ്രഹ്മണാമപി യദ്ബ്രഹ്മ പരാണാമപി യത്പരമ്‌ || ൨൫ ||


തേജസാമപി യത്തേജസ്തപസാമപി യത്തപഃ |

ശാംതീനാമപി യാ ശാംതിഃ ദ്യുതീനാമപി യാ ദ്യുതിഃ || ൨൬ ||


ദാംതാനാമപി യോ ദാംതോ ധീമതാമപി യാ ച ധീഃ |

ദേവാനാമപി യോ ദേവഃ ഋഷീണാമപി യസ്ത്വൃഷിഃ || ൨൭ ||


യജ്ഞാനാമപീയോ യജ്ഞഃ ശിവാനാമപീയ ശിവഃ |

രുദ്രാണാമപി തോ രുദ്രഃ പ്രഭാ പ്രഭവതാമപി || ൨൮ ||


യോഗിനാമപി യോ യോഗീ കാരണാനാം ച കാരണമ്‌ |

യതോലോകാസ്സംഭവംതി ന ഭവംതി യതഃ പുനഃ || ൨൯ ||


സര്വഭൂതാത്മഭൂതസ്യ ഹരസ്യാമിത തേജസഃ |

അഷ്ടോത്തരസഹസ്രം തു നാമ്നാം സര്വസ്യ മേ ശൃണു |

യച്ഛ്രുത്താമനുജവ്രാഘ്ര സര്വാന്കാമാനവാപ്ത്യസി || ൩൦ ||


| ഇതീ പൂര്വ് പീഠികാ ||


|| അഥ ശ്രീ ശിവസഹസ്രനാമ സ്തോതമ്‌ ||


ഓം സ്ഥിരഃ സ്ഥാണുഃ പ്രഭുര്ഭാനുഃ പ്രവരോ വരദോ വരഃ |

സര്വാത്മാ സര്വവിഖ്യാതഃ സര്വഃ സര്വകരോ ഭവഃ || ൧ ||


ജടീ ചര്മീ ശിഖംഡീ ച സര്വാംഗഃ സര്വഭാവനഃ |

ഹരശ്ച ഹരിണാക്ഷശ്ച സര്വഭൂതഹരഃ പ്രഭുഃ || ൨ ||


പ്രവൃത്തിശ്ച നിവൃത്തിശ്ച നിയതഃ ശാശ്വതോ ധ്രുവഃ |

ശ്മശാനവാസീ ഭഗവാന്‌ ഖചരോ ഗോചരോഽര്ദനഃ || ൩ ||


അഭിവാദ്യോ മഹാകര്മാ തപസ്വീ ഭൂതഭാവനഃ |

ഉന്മത്തവേഷ പ്രച്ഛന്നഃ സര്വലോകപ്രജാപതിഃ || ൪ ||


മഹാരൂപോ മഹാകായോ വൃഷരൂപോ മഹായശാഃ |

മഹാത്മാ സര്വഭൂതാത്മാ വിശ്വരൂപോ മഹാഹനുഃ || ൫ ||


ലോകപാലോഽംതര്ഹിതാത്മാ പ്രസാദോ ഹയഗര്ദഭിഃ |

പവിത്രം ച മഹാംശ്ചൈവ നിയമോ നിയമാശ്രിതഃ || ൬ ||


സര്വകര്മാ സ്വയംഭൂത ആദിരാദികരോ നിധിഃ |

സഹസ്രാക്ഷോ വിശാലാക്ഷഃ സോമോ നക്ഷത്രസാധകഃ || ൭ ||


ചംദ്രസ്സൂര്യശ്യനിഃ കേതുര്ഗ്രഹോ ഗ്രഹപതിര്വരഃ |

അത്രിരത്ര്യാനമസ്കര്താ മൃഗബാണാര്പണോഽനഘഃ || ൮ ||


മഹാതപാ ഘോരതപാ ആദീനോ ദീനസാധകഃ |

സംവത്സരകരോ മംത്രഃ പ്രമാണം പരമം തപഃ || ൯ ||


യോഗീ യോജ്യോ മഹാബീജോ മഹാരേതാ മഹാബലഃ |

സുവര്ണരേതാഃ സര്വജ്ഞഃ സുബീജോ ബീജവാഹനഃ || ൧൦ ||


ദശബാഹുസ്ത്വനിമിഷോ നീലകംഠ ഉമാപതിഃ |

വിശ്വരൂപഃ സ്വയംശ്രേഷ്ഠോ ബലവീരോഽബലോഗണഃ || ൧൧ ||


ഗണകര്താ ഗണപതിര്ദിഗ്വാസാഃ കാമ ഏവ ച |

മംത്രവിത്പരമോമംത്രഃ സര്വഭാവകരോഹരഃ || ൧൨ ||


കമംഡലുധരോ ധന്വീ ബാണഹസ്തഃ കപാലവാന്‌ |

അശനീ ശതഘ്നീ ഖഡ്ഗീ പട്ടിശീ ചായുധീ മഹാന്‌ || ൧൩ ||


സ്രുവഹസ്തഃ സുരൂപശ്ച തേജസ്തേജസ്കരോ നിധിഃ |

ഉഷ്ണീഷീ ച സുവക്ത്രശ്ച ഉദഗ്രോ വിനതസ്തഥാ || ൧൪ ||


ദീര്ഘശ്ച ഹരീകേശശ്ച സുതീര്ഥഃ കൃഷ്ണ ഏവ ച |

സൃഗാലരൂപഃ സിദ്ധാര്ഥോ മുംഡഃ സര്വശുഭംകരഃ || ൧൫ ||


അജശ്ച ബഹുരൂപശ്ച ഗംധധാരീ കപര്ദ്യപി |

ഊര്ധ്വരേതാ ഊര്ധ്വലിംഗ ഊര്ധ്വശായി നഭസ്ഥലഃ || ൧൬ ||


ത്രിജടീ ചീരവാസാശ്ച രുദ്രഃ സേനാപതിര്വിഭുഃ |

അഹശ്ചരോ നക്തം ചരസ്തിഗ്മമന്യുഃ സുവര്ചസഃ || ൧൭ ||


ഗജഹാ ദൈത്യഹാ കാലോ ലോകധാതാ ഗുണാകരഃ |

സിംഹശാര്ദൂലരൂപശ്ച ആര്ദ്രചര്മാംബരാവൃതഃ || ൧൮ ||


കാലയോഗീ മഹാനാദഃ സര്വകാമാശ്ചതുഷ്പഥഃ |

നിശാചരഃ പ്രേതചാരീ ഭൂതചാരീ മഹേശ്വരഃ || ൧൯ ||


ബഹുഭൂതോ ബഹുധരഃ സ്വര്ഭാനുരമിതോ ഗതിഃ |

നൃത്യപ്രിയോ നിത്യനര്തോ നര്തകഃ സര്വലാലസഃ || ൨൦ ||


ഘോരോ മഹാതപാഃ പാശോ നിത്യോ ഗിരിരുഹോ നഭഃ |

സഹസ്രഹസ്തോ വിജയോ വ്യവസായോ ഹ്യതംദ്രിതഃ || ൨൧ ||


അധര്ഷണോ ധര്ഷണാത്മാ യജ്ഞഹാ കാമനാശകഃ |

ദക്ഷയാഗാപഹാരീ ച സുസഹോ മധ്യമസ്തഥാ || ൨൨ ||


തേജോഽപഹാരീ ബലഹാ മുദിതോഽര്ഥോഽജിതോവരഃ |

ഗംഭീരഘോഷോ ഗംഭീരോ ഗംഭീരബലവാഹനഃ || ൨൩ ||


ന്യഗ്രോധരൂപോ ന്യഗ്രോധോ വൃക്ഷകര്ണസ്ഥിതിര്വിഭുഃ |

സുതീക്ഷ്ണ ദശനശ്ചൈവ മഹാകായോ മഹാഽനനഃ || ൨൪ ||


വിശ്വക്സേനോ ഹരിര്യജ്ഞഃ സംയുഗാപീഡവാഹനഃ |

തീക്ഷ്ണതാപശ്ച ഹര്യശ്വഃ സഹായഃ കര്മകാലവിത്‌ || ൨൫ ||


വിഷ്ണുപ്രസാദിതോ യജ്ഞഃ സമുദ്രോ വഡവാമുഖഃ |

ഹുതാശനസഹായശ്ച പ്രശാംതാത്മാ ഹുതാശനഃ || ൨൬ ||


ഉഗ്രതേജാ മഹാതേജാ ജന്യോ വിജയകാലവിത്‌ |

ജ്യോതിഷാമയനം സിദ്ധിഃ സര്വവിഗ്രഹ ഏവ ച || ൨൭ ||


ശിഖീ മംഡീ ജടീ ജ്വാലീ മൂര്തീജോ മൂര്ധഗോ ബലീ |

വേണവീ പണവീ താലീ ഖലീ കാലകംടംകടിഃ || ൨൮ ||


നക്ഷത്ര വിഗ്രഹമതിഃ ഗുണബുദ്ധിര്ലയോഽഗമഃ |

പ്രജാപതിര്വിശ്വബാഹുര്വിഭാഗഃ സര്വഗോമുഖഃ || ൨൯ ||


വിമോചനഃ സുസരണോ ഹിരണ്യകവചോധ്ഭവഃ |

മേഢ്രജോ ബലചാരീ ച മഹീചാരീ സ്രുതസ്തഥാ || ൩൦ ||


സര്വതൂര്യനിനാദീ ച സര്വതോദ്യ പരിഗ്രഹഃ |

വ്യാലരൂപോ ഗുഹാവസീ ഗുഹോ മാലീ തരംഗവിത്‌ || ൩൧ ||


ത്രിദശസ്ത്രികാലധൃത്കര്മ സര്വബംധവിമോചനഃ |

ബംധനസ്ത്വസുരേംദ്രാണാം യുധി ശത്രുവിനാശനഃ || ൩൨ ||


സാംഖ്യപ്രസാദോ ദുര്വാസാഃ സര്വസാധുനിഷേവിതഃ |

പ്രസ്കംദനോ വിഭാഗജ്ഞോഽതുല്യോ യജ്ഞവിഭാഗവിത്‌ || ൩൩ ||


സര്വവാസഃ സര്വചാരീ ദുര്വാസാ വാസവോഽമരഃ |

ഹൈമോ ഹേമകരോഽയജ്ഞഃ സര്വധാരീ ധരോത്തമഃ || ൩൪ ||


ലോഹിതാക്ഷോ മഹാക്ഷശ്ച വിജയാക്ഷോ വിശാരദഃ |

സംഗ്രഹോ നിഗ്രഹഃ കര്താ സര്പചീരനിവാസനഃ || ൩൫ ||


മുഖ്യോഽമുഖ്യശ്ച ദേഹശ്ച കാഹലിഃ സര്വകാമദഃ |

സര്വകാല പ്രസാദശ്ച സുബലോ ബലരൂപധൃക്‌ || ൩൬ ||


സര്വകാമവരശ്ചൈവ സര്വദഃ സര്വതോമുഖഃ |

ആകാശനിര്വിരൂപശ്ച നിപാതീ ഹ്യവശഃ ഖഗഃ || ൩൭ ||


രൗദ്രരൂപോഽംശുരാദിത്യോ ബഹുരശ്മിഃ സുവര്ചസീ |

വസുവേഗോ മഹാവേഗോ മനോവേഗോ നിശാചരഃ || ൩൮ ||


സര്വവാസീ ശ്രീയാവാസീ ഉപദേശകരോഽകരഃ |

മുനിരാത്മനിരാലോകഃ സംഭഗ്നശ്ച സഹസ്രദഃ || ൩൯ ||


പക്ഷീ ച പക്ഷരൂപശ്ച അതിദീപ്തോ വിശാംപതിഃ |

ഉന്മാദോ മദനഃ കാമോ ഹ്യശ്വത്ഥോഽര്ഥകരോ യശഃ || ൪൦ ||


വാമദേവശ്ച വാമശ്ച പ്രാഗ്ദക്ഷിണശ്ച വാമനഃ |

സിദ്ധയോഗീ മഹര്ഷിശ്ച സിദ്ധാര്ഥഃ സിദ്ധസാധകഃ || ൪൧ ||


ഭിക്ഷുശ്ചഭിക്ഷുരൂപശ്ച വിപണോ മൃദുരവ്യയഃ |

മഹാസേനോ വിശാഖശ്ച ഷഷ്ടിഭാഗോ ഗവാംപതിഃ || ൪൨ ||


വജ്രഹസ്തശ്ച വിഷ്കംഭീ ചമൂസ്തംഭന ഏവ ച |

വൃത്താവൃത്തകരസ്താലോ മധുര്മധുകലോചനഃ || ൪൩ ||


വാചസ്പത്യോ വാജസനോ നിത്യമാശ്രമപൂജിതഃ |

ബ്രഹ്മചാരീ ലോകചാരീ സര്വചാരീ വിചാരവിത്‌ || ൪൪ ||


ഈശാന ഈശ്വരഃ കാലോ നിശാചാരീ പിനാകവാന്‌ |

നിമിത്തസ്ഥോ നിമിത്തം ച നംദിര്നംദകരോഹരിഃ || ൪൫ ||


നംദീശ്വരശ്ച നംദീ ച നംദനോ നംദിവര്ധനഃ |

ഭഗഹാരീ നിഹംതാ ച കാലോ ബ്രഹ്മാ പിതാമഹഃ || ൪൬ ||


ചതുര്മുഖോ മഹാലിംഗശ്ചാരുലിംഗസ്തഥൈവ ച |

ലിംഗാധ്യക്ഷഃ സുരാധ്യക്ഷോ യോഗാധ്യക്ഷോ യുഗാവഹഃ || ൪൭ ||


ബീജാധ്യക്ഷോ ബീജകര്താ അധ്യാത്മാഽനുഗതോ ബലഃ |

ഇതിഹാസഃ സകല്പശ്ച ഗൗതമോഽഥ നിശാകരഃ || ൪൮ ||


ദംഭോ ഹ്യദംഭോ വൈദംഭോ വശ്യോ വശകരഃ കലിഃ |

ലോകകര്താ പശുപതിര്മഹാകര്താ ഹ്യനൗഷധഃ || ൪൯ ||


അക്ഷരം പരമം ബ്രഹ്മ ബലവച്ഛക്ര ഏവ ച |

നീതര്ഹ്യനീതിഃ ശുദ്ധാത്മാ ശുദ്ധോ മാന്യോ ഗതാഗതഃ || ൫൦ ||


ബഹുപ്രസാദഃ സുസ്വപ്നോ ദര്പണോഽഥ ത്വമിത്രജിത്‌ |

വേദകാരോ മംത്രകാരോ വിദ്വാന്‌ സമരമര്ദനഃ || ൫൧ ||


മഹാമേഘനിവാസീ ച മഹാഘോരോ വശീകരഃ |

അഗ്നിജ്വാലോ മഹാജ്വാലോ അതിധൂമ്രോ ഹുതോഹവിഃ || ൫൨ ||


വൃഷണഃ ശംകരോ നിത്യം വര്ചസ്വീ ധൂമകേതനഃ |

നീലസ്തഥാഽംഗലുബ്ധശ്ച ശോഭനോ നിരവഗ്രഹഃ || ൫൩ ||


സ്വസ്തിദഃ സ്വസ്തിഭാവശ്ച ഭാഗീ ഭാഗകരോ ലഘുഃ |

ഉത്സംഗശ്ച മഹാംഗശ്ച മഹാഗര്ഭപരായണഃ || ൫൪ ||


കൃഷ്ണവര്ണഃ സുവര്ണശ്ച ഇംദ്രിയം സര്വദേഹിനാമ്‌ |

മഹാപാദോ മഹാഹസ്തോ മഹാകായോ മഹായശാഃ || ൫൫ ||


മഹാമൂര്ധാ മഹാമാത്രോ മഹാനേത്രോ നിശാലയഃ |

മഹാംതകോ മഹാകര്ണോ മഹോഷ്ഠശ്ച മഹാഹനുഃ || ൫൬ ||


മഹാനാസോ മഹാകംബുര്മഹാഗ്രീവഃ സ്മശാനഭാക്‌ |

മഹാവക്ഷാ മഹോരസ്യോ ഹ്യംതരാത്മാ മൃഗാലയഃ || ൫൭ ||


ലംബനോ ലംബിതോഷ്ഠശ്ച മഹാമായഃ പയോനിധിഃ |

മഹാദംതോ മഹാദംഷ്ട്രോ മഹാജിഹ്വോ മഹാമുഖഃ || ൫൮ ||


മഹാനഖോ മഹാരോമാ മഹാകേശോ മഹാജടഃ |

പ്രസന്നശ്ച പ്രസാദശ്ച പ്രത്യയോ ഗിരിസാധനഃ || ൫൯ ||


സ്നേഹനോഽസ്നേഹനശ്ചൈവ അജിതശ്ച മഹാമുനിഃ |

വൃക്ഷാകാരോ വൃക്ഷകേതുരനലോ വായുവാഹനഃ || ൬൦ ||


ഗംഡലീ മേരുധാമാ ച ദേവാധിപതിരേവ ച |

അഥര്വശീര്ഷഃ സാമാസ്യ ഋക്സഹസ്രാമിതേക്ഷണഃ || ൬൧ ||


യജുഃപാദഭുജോ ഗുഹ്യഃ പ്രകാശോ ജംഗമസ്തഥാ |

അമോഘാര്ഥഃ പ്രസാദശ്ച അഭിഗമ്യഃ സുദര്ശനഃ || ൬൨ ||


ഉപകാരഃ പ്രിയഃ സര്വഃ കനകഃ കാംചനച്ഛവിഃ |

നാഭിര്നംദികരോ ഭാവഃ പുഷ്കരസ്ഥ പതിഃ സ്ഥിരഃ || ൬൩ ||


ദ്വാദശസ്ത്രാസനശ്ചാദ്യോ യജ്ഞോ യജ്ഞസമാഹിതഃ |

നക്തം കലിശ്ചകാലശ്ച മകരഃ കാലപൂജിതഃ || ൬൪ ||


സഗണോ ഗണകാരശ്ച ഭൂതവാഹനസാരഥിഃ |

ഭസ്മാശയോ ഭസ്മഗോപ്താ ഭസ്മഭൂതസ്തരുര്ഗണഃ || ൬൫ ||


ലോകപാലസ്തഥാഽലോകോ മഹാത്മാസര്വപൂജിതഃ |

ശുക്ലസ്ത്രിശുക്ലഃ സംപന്നഃ ശുചിര്ഭൂതനിഷേവിതഃ || ൬൬ ||


ആശ്രമസ്ഥഃ ക്രിയാഽവസ്ഥോ വിശ്വകര്മമതിര്വരഃ |

വിശാലശാഖസ്താമ്രോഷ്ഠോ ഹ്യംബുജാലഃ സുനിശ്ചലഃ || ൬൭ ||


കപിലഃ കപിശഃ ശുക്ല ആയുശ്ചൈവ പരോഽപരഃ |

ഗംധര്വോ ഹ്യദിതിസ്താര്ക്ഷ്വഃ സുവിജ്ഞേയഃ സുശാരദഃ || ൬൮ ||


പരശ്വധായുധോ ദേവഃ അനുകാരീ സുബാംധവഃ |

തുംബവീണോ മഹാക്രോധ ഊര്ധ്വരേതാ ജലേശയഃ || ൬൯ ||


ഉഗ്രോ വംശകരോ വംശോ വംശനാദോ ഹ്യനിംദിതഃ |

സര്വാംഗരൂപോ മായാവീ സുഹൃദോ ഹ്യനിലോഽനലഃ || ൭൦ ||


ബംധനോ ബംധകര്താ ച സുബംധന വിമോചനഃ |

സുയജ്ഞാരിഃ സകാമാരിര്മഹാദംഷ്ട്രോ മഹാഽയുധഃ || ൭൧ ||


ബഹുധാ നിംദിതഃ ശര്വഃ ശംകരഃ ശംകരോഽധനഃ |

അമരേശോ മഹാദേവോ വിശ്വദേവഃ സുരാരിഹാ || ൭൨ ||


അഹിര്ബുധ്ന്യോഽനിലാഭശ്ച ചേകിതാനോ ഹരിസ്തഥാ |

അജൈകപാച്ചകാപാലീ ത്രിശംകുരജിതഃ ശിവഃ || ൭൩ ||


ധന്വംതരിര്ധൂമകേതുഃ സ്കംദോ വൈശ്രവണസ്തഥാ |

ധാതാ ശക്രശ്ചവിഷ്ണുശ്ച മിത്രസ്ത്വഷ്ടാധ്രുവോ ധരഃ || ൭൪ ||


പ്രഭാവഃ സര്വഗോ വായുരര്യമാ സവിതാ രവിഃ |

ഉഷംഗുശ്ചവിധാതാ ച മാംധാതാ ഭൂതഭാവനഃ || ൭൫ ||


വിഭുര്വര്ണവിഭാവീ ച സര്വകാമഗുണാവഹഃ |

പദ്മനാഭോ മഹാഗര്ഭശ്ചംദ്ര വക്ത്രോഽവിലോഽനലഃ || ൭൬ ||


ബലവാംശ്ചോപശാംതശ്ച പുരാണഃ പുണ്യചംചുരീ |

കുരുകര്താ കുരുവാസി കുരുഭൂതോ ഗുണൗഷധഃ || ൭൭ ||


സര്വാശയോ ദര്ഭചാരീ സര്വേഷാം പ്രാണിനാം പതിഃ |

ദേവദേവഃ സുഖാസക്തഃ സദസത്സര്വരത്നവിത്‌ || ൭൮ ||


കൈലാസഗിരിവാസീ ച ഹിമവദ്ഗിരിസംശ്രയഃ |

കൂലഹാരീ കൂലകര്താ ബഹുവിദ്യോ ബഹുപ്രദഃ || ൭൯ ||


വണിജോ വര്ധകീ വൃക്ഷോ ബകുലശ്ചംദനശ്ഛദഃ |

സാരഗ്രീവോ മഹാജത്രുരലോലശ്ച മഹൗഷധഃ || ൮൦ ||


സിദ്ധാര്ഥകാരീ സിദ്ധാര്ഥശ്ഛംദോവ്യാകരണോത്തരഃ |

സിംഹനാദഃ സിംഹദംഷ്ട്രഃ സിംഹഗഃ സിംഹവാഹനഃ || ൮൧ ||


പ്രഭാവാത്മാ ജഗത്കാലസ്ഥാലോ ലോകഹിതസ്തരുഃ |

സാരംഗോ നവചക്രാംഗഃ കേതുമാലീ സഭാവനഃ || ൮൨ ||


ഭൂതാലയോ ഭൂതപതിരഹോരാത്രമനിംദിതഃ |

വാഹിതാ സര്വഭൂതാനാം നിലയശ്ച വിഭുര്ഭവഃ || ൮൩ ||


അമോഘഃ സംയതോ ഹ്യശ്വോ ഭോജനഃ പ്രാണധാരണഃ |

ധൃതിമാന്‌ മതിമാന്‌ ദക്ഷഃ സത്കൃതശ്ചയുഗാധിപഃ || ൮൪ ||


ഗോപാലിര്ഗോപതിര്ഗ്രാമോ ഗോചര്മവസനോ ഹരിഃ |

ഹിരണ്യബാഹുശ്ചതഥാ ഗുഹാപാലഃ പ്രവേശിനാമ്‌ || ൮൫ ||


പ്രകൃഷ്ടാരിര്മഹാഹര്ഷോ ജിതകാമോ ജിതേംദ്രിയഃ |

ഗാംധാരശ്ചസുവാസനശ്ച തപസ്സക്തോരതിര്നരഃ || ൮൬ ||


മഹാഗീതോ മഹാനൃത്യോ ഹ്യപ്സരോഗണസേവിതഃ |

മഹാകേതുര്മഹാധാതുര്നൈകസാനുചരശ്ചലഃ || ൮൭ ||


ആവേദനീയ ആദേശഃ സര്വഗംധസുഖാവഹഃ |

തോരണസ്താരണോ വാതഃ പരിധീ പതിഖേചരഃ || ൮൮ ||


സംയോഗോ വര്ധനോ വൃദ്ധോ അതിവൃദ്ധോ ഗുണാധികഃ |

നിത്യാത്മാ സഹായശ്ച ദേവാസുരപതിഃ പതിഃ || ൮൯ ||


യുക്തശ്ച യുക്തബാഹുശ്ച ദേവോദിവിസുപര്വണ |

ആഷാഢശ്ച സുഷാഢശ്ച ധൃവോഥ ഹരിണോ ഹരഃ || ൯൦ ||


വപുരാവര്തമാനേഭ്യോ വസുശ്രേഷ്ഠോ മഹാപഥഃ |

ശിരോഹാരീ വിമര്ശശ്ച സര്വലക്ഷണലക്ഷിതഃ || ൯൧ ||


അക്ഷശ്ച രഥയോഗീ ച സര്വയോഗീ മഹാബലഃ |

സമാമ്നായോഽസമാമ്നാ യസ്തീര്ഥദേവോ മഹാരഥഃ || ൯൨ ||


നിര്ജീവോ ജീവനോ മംത്രഃ ശുഭാക്ഷോ ബഹുകര്കശഃ |

രത്നപ്രഭൂതോ രത്നാംഗോ മഹാര്ണവനിപാനവിത്‌ || ൯൩ ||


മൂലം വിശാലോ ഹ്യമൃതോ വ്യക്താവ്യക്തസ്തപോനിധിഃ |

ആരോഹരണോഽധിരോഹശ്ച ശീലധാരീ മഹായശാഃ || ൯൪ ||


സേനാകല്പോ മഹാകല്പോ യോഗോ യോഗകരോ ഹരിഃ |

യുഗരൂപോ മഹാരൂപോ മഹാനാഗഹനോ വധഃ || ൯൫ ||


ന്യായവിര്വപണഃ പാദഃ പംഡിതോ ഹ്യചലോപമഃ |

ബഹുമാലോ മഹാമാലഃ ശശീ ഹരസുലോചനഃ || ൯൬ ||


വിസ്താരോ ലവണഃ കൂപസ്ത്രിയുഗഃ സഫലോദയഃ |

ത്രിലോചനോ വിഷണ്ണാംഗോ മണിവിദ്ധോ ജടാധരഃ || ൯൭ ||


ബിംദുര്വിസര്ഗഃ സുമുഖഃ ശരഃ സര്വായുധഃ സഹഃ |

നിവേദനഃ സുഖാജാതഃ സുഗംധാരോ മഹാധനുഃ || ൯൮ ||


ഗംധപാലീ ച ഭഗവാനുത്ഥാനഃ സര്വകര്മണാമ്‌ |

മംഥാനോ ബഹുലോ വായുഃ സകലഃ സര്വലോചനഃ || ൯൯ ||


തലസ്താലഃ കരസ്ഥാലീ ഊര്ധ്വസംഹനനോ മഹാന്‌ |

ഛത്രം സുച്ഛത്ര വിഖ്യാതോ ലോകഃ സര്വാശ്രയഃ ക്രമഃ || ൧൦൦ ||


മുംഡോ വിരൂപോ വികൃതോ ദംഡീ കുംഡീ വികുര്വണഃ |

ഹര്യക്ഷഃ കകുഭോ വജ്രീ ശതജിഹ്വഃ സഹസ്രപാത്‌ || ൧൦൧ ||


സഹസ്രമൂര്ധാ ദേവേംദ്രഃ സര്വദേവമയോ ഗുരുഃ |

സഹസ്രബാഹുഃ സര്വാംഗഃ ശരണ്യഃ സര്വ ലോകകൃത്‌ || ൧൦൨ ||


പവിത്രം ത്രികകുന്മംത്രഃ കനിഷ്ഠഃ കൃഷ്ണപിംഗലഃ |

ബ്രഹ്മദംഡവിനിര്മാതാ ശതഘ്നീപാശ ശക്തിമാന്‌ || ൧൦൩ ||


പദ്മഗര്ഭോ മഹാഗര്ഭോ ബ്രഹ്മഗര്ഭോ ജലോദ്ഭവഃ |

ഗഭസ്തിര്ബ്രഹ്മകൃദ്ബ്രഹ്മീ ബ്രഹ്മവിദ്ബ്ര്രാഹ്മണോഗതിഃ || ൧൦൪ ||


അനംതരൂപോ നൈകാത്മാ തിഗ്മതേജാഃ സ്വയംഭുവഃ |

ഊര്ധ്വഗാത്മാ പശുപതിര്വാതരംഹാ മനോജവഃ || ൧൦൫ ||


ചംദനീ പദ്മനാലാഗ്രഃ സുരഭ്യുത്തരണോ നരഃ |

കര്ണികാരമഹാസ്രഗ്വീ നീലമൗളിഃ പിനാകധൃത്‌ || ൧൦൬ ||


ഉമാപതിരുമാകാംതോ ജാഹ്നവീധൃദുമാധവഃ |

വരോ വരാഹോ വരദോ വരേണ്യഃ സുമഹാസ്വനഃ || ൧൦൭ ||


മഹാപ്രസാദോദമനഃ ശത്രുഹാ ശ്വേതപിംഗലഃ |

പീതാത്മാ പരമാത്മാ ച പ്രയതാത്മാ പ്രധാനധൃത്‌ || ൧൦൮ ||


സര്വപാര്ശ്വമുഖസ്ത്രൈക്ഷോ ധര്മസാധാരണോ വരഃ |

ചരാചരാത്മാ സൂക്ഷ്മാത്മാ അമൃതോ ഗോവൃഷേശ്വരഃ || ൧൦൯ ||


സാധ്യര്ഷിര്വസുരാദിത്യോ വിവസ്വാന്‌ സവിതാഽമൃതഃ |

വ്യാസഃ സര്ഗഃ സുസംക്ഷേപോ വിസ്തരഃ പര്യയോ നരഃ || ൧൧൦ ||


ഋതുഃ സംവത്സരോ മാസഃ പക്ഷഃ സംഖ്യാസമാപനഃ |

കലാ കാഷ്ഠാലവാ മാത്രാ മുഹൂര്താഃ ക്ഷപാഃ ക്ഷണാഃ ||൧൧൧ ||


വിശ്വക്ഷേത്രം പ്രജാബീജം ലിംഗമാദ്യസ്തുനിര്ഗമഃ |

സദസദ്വ്യക്തമവ്യക്തം പിതാ മാതാ പിതാമഹഃ || ൧൧൨ ||


സ്വര്ഗദ്വാരം പ്രജാദ്വാരം മോക്ഷദ്വാരം ത്രിവിഷ്ടപമ്‌ |

വിര്വാണം ഹ്ലാദനശ്ചൈവ ബ്രഹ്മലോകഃ പരാ ഗതിഃ || ൧൧൩ ||


ദേവാസുരവിനിര്മാതാ ദേവാസുരപരായണഃ |

ദേവാസുരഗുരുര്ദേവോ ദേവാസുരനമസ്കൃതഃ || ൧൧൪ ||


ദേവാസുരമഹാമാത്രോ ദേവാസുരഗണാശ്രയഃ |

ദേവാസുരഗണാധ്യക്ഷോ ദേവാസുരഗണാഗ്രണീഃ || ൧൧൫ ||


ദേവാദിദേവോ ദേവര്ഷിര്ദേവാസുരവരപ്രദഃ |

ദേവാസുരേശ്വരോ വിശ്വോ ദേവാസുരമഹേശ്വരഃ || ൧൧൬ ||


സര്വദേവമയോഽചിംത്യോ ദേവതാത്മാഽത്മസംഭവഃ |

ഉദ്ഭിത്‌ ത്രിവിക്രമോ വൈദ്യോ വിരജോ നീരജോഽമരഃ || ൧൧൭ ||


ഈഡ്യോ ഹസ്തീശ്വരോ വ്യാഘ്രോ ദേവസിംഹോ നരര്ഷഭഃ |

വിബുധോഽഗ്രവരഃ സൂക്ഷ്മഃ സര്വദേവസ്തപോമയഃ || ൧൧൮ ||


സുയുക്തഃ ശോഭനോ വജ്രീ പ്രാസാനാം പ്രഭവോഽവ്യയഃ |

ഗുഹഃ കാംതോ നിജഃ സര്ഗഃ പവിത്രം സര്വപാവനഃ || ൧൧൯ ||


ശൃംഗീ ശൃംഗപ്രിയോ ബഭ്രൂ രാജരാജോ നിരാമയഃ |

അഭിരാമഃ സുരഗണോ വിരാമഃ സര്വസാധനഃ || ൧൨൦ ||


ലലാടാക്ഷോ വിശ്വദേവോ ഹരിണോ ബ്രഹ്മവര്ചസഃ |

സ്ഥാവരാണാം പതിശ്ചൈവ നിയമേംദ്രിയവര്ധനഃ || ൧൨൧ ||


സിദ്ധാര്ഥഃ സിദ്ധഭൂതാര്ഥോഽചിംത്യഃ സത്യവ്രതഃ ശുചിഃ |

വ്രതാധിപഃ പരംബ്രഹ്മ ഭക്താനാം പരമാഗതിഃ || ൧൨൨ ||


വിമുക്തോ മുക്തതേജാശ്ച ശ്രീമാനഃ ശ്രീവര്ധനോ ജഗത്‌ ||

ശ്രീമാനഃ ശ്രീവര്ധനോ ജഗതഃ ഓം നമ ഇതി ||


| ഫലശൃതിഃ |


യഥാപ്രധാനം ഭഗവാനിതി ഭക്ത്യാ സ്തുതോ മയാ |

യന്ന ബ്രഹ്മാദയോ ദേവാ വിദുസ്തത്വേന നര്ഷയഃ || ൧ ||


സ്തോതവ്യമര്ച്യം വംദ്യം ച കഃ സ്തോഷ്ടതി ജഗത്പതിമ്‌ |

ഭക്ത്യാത്വേവം പുരസ്കൃത്യ മയാ യജ്ഞപതിര്വിഭുഃ || ൨ ||


തതോഽഭ്യനുജ്ഞാം സംപ്രാപ്യ സ്തുതോ മതിമതാം വരഃ |

ശിവമേഭിഃ സ്തുവന്‌ ദേവം നാമഭിഃ പുഷ്ടിവര്ധനൈഃ || ൩ ||


നിത്യയുക്തഃ ശുചിര്ഭക്തഃ പ്രാപ്നോത്യാത്മാനമാത്മനാ |

ഏതദ്ധിപരമം ബ്രഹ്മപരം ബ്രഹ്മാധിഗച്ഛതി || ൪ ||


ഋഷയശ്ചൈവ ദേവാശ്ച സ്തുവംത്യേതേന തത്പരമ്‌ |

സ്തൂയമാനോ മഹാദേവസ്തുഷ്യതേ നിയതാത്മഭിഃ || ൫ ||


ഭക്താനുകംപീ ഭഗവാനാത്മ സംസ്ഥാകരോ വിഭുഃ |

തഥൈവ ച മനുഷ്യേഷു യേ മനുഷ്യാഃ പ്രധാനതഃ || ൬ ||


ആസ്തികാഃ ശ്രദ്ധധാനാശ്ച ബഹുഭിര്ജന്മഭിഃ സ്തവൈഃ |

ഭക്ത്യാഹ്യനന്യമീശാനം പരം ദേവം സനാതനമ്‌ || ൭ ||


കര്മണാ മനസാ വാചാ ഭാവേനാമിതതേജസഃ |

ശയാനാ ജാഗ്രമാണാശ്ചവ്രജന്നുപവിശംസ്തഥാ || ൮ ||


ഉന്നിഷന്നിമിഷംശ്ചൈവ ചിംതയംതഃ പുനഃ പുനഃ |

ശൃണ്വംതഃ ശ്രാവയംതശ്ച കഥയംതശ്ചതേ ഭവമ്‌ || ൯ ||


സ്തുവംതഃ സ്ഥൂയമാനാശ്ച തുഷ്യംതി ച രമംതി ച |

ജന്മകോടിസഹസ്രേഷു നാനാസംസാരയോനിഷു || ൧൦ ||


ജംതോര്വിഗതപാപസ്യ ഭവേ ഭക്തിഃ പ്രജായതേ |

ഉത്പന്നാ ച ഭവേ ഭക്തിരനന്യാ സര്വഭാവതഃ || ൧൧ ||


ഭാവിനഃ കാരണേ ചാസ്യ സര്വയുക്തസ്യ സര്വഥാ |

ഏതദ്ദേവേഷു ദുഷ്ട്രാപം മനുഷ്യേഷു ന ലഭ്യതേ || ൧൨ ||


നിര്വിഘ്നാ നിശ്ചലാ രുദ്രേ ഭക്തിരവ്യഭിചാരിണീ |

തസ്യൈവ ച പ്രസാദേന ഭക്തിരുത്പദ്യതേ നൃണാമ്‌ || ൧൩ ||


യേന യാംതി പരമാം സിദ്ധിം തദ്ഭാവഗതതേജസഃ |

യേ സര്വഭാവാനുഗതാഃ പ്രപദ്യംതേ മഹേശ്വരമ്‌ || ൧൪ ||


പ്രപന്നവത്സലോ ദേവഃ സംസാരാത്താന്‌ സമുദ്ധരേത്‌ |

ഏവമന്യേ വികുര്വംതി ദേവാഃ സംസാരമോചനമ്‌ || ൧൫ ||


മനുഷ്യാണാമൃതേ ദേവം നാന്യാ ശക്തിസപോബലമ്‌ |

ഇതി തേനേംദ്ര കല്പേന ഭഗവാന്‌ സദസത്പതിഃ || ൧൬ ||


കൃത്തിവാസാഃ സ്തുതഃ കൃഷ്ണ തംഡിനാ ശുഭ ബുദ്ധിനാ |

സ്തവമേതം ഭഗവതോ ബ്രഹ്മാസ്വയമധാരയത്‌ || ൧൭ ||


ഗീയതേ ച സ ബുദ്ധ്യേത ബ്രഹ്മാശംകരസംനിധൗ |

ഇദം പുണ്യം പവിത്രം ച സര്വദാ പാപനാശനമ്‌ || ൧൮ ||


യോഗദം മോക്ഷദം ചൈവ സ്വര്ഗദം തോഷദം തഥാ |

ഏവമേതത്പതംതേ യ ഏകഭക്ത്യാ തു ശംകരമ്‌ || ൧൯ ||


യാ ഗതിഃ സാംഖ്യയോഗാനാം വ്രജംത്യേതാം ഗതിം തദാ |

സ്തവമേതം പ്രത്നേന സദാ രുദ്രസ്യ സംനിധൗ || ൨൦ ||


അബ്ദമേകഃ ചരേദ്ഭക്ത പ്രാപ്നു യാദീപ്സിതം ഫലമ്‌ |

ഏതദ്രഹസ്യം പരമം ബ്രഹ്മണോ ഹൃദി സംസ്ഥിതമ്‌ || ൨൧ ||


ബ്രഹ്മാപ്രോവാച ശക്രായ ശക്രഃ പ്രോവാച മൃത്യവേ |

മൃത്യുഃ പ്രോവാച രുദ്രേഭ്യോ രുദ്രേഭസ്തംഡിമാഗമത്‌ || ൨൨ ||


മഹതാ തപസാ പ്രാപ്തസ്തംഡിനാ ബ്രഹ്മസദ്മനി |

തംഡിഃ പ്രോവാച ശുക്രായ ഗൗതമായ ച ഭാര്ഗവഃ || ൨൩ ||


വൈവസ്വതായ മനവേ ഗൗതമഃ പ്രാഹ മാധവ |

നാരായണായ സാധ്യായ സമാധിഷ്ഠായ ധീമതേ || ൨൪ ||


യമായ പ്രാഹ ഭഗവാന്‌ സാധ്യോ നാരായണോഽച്യുതഃ |

നാചികേതായ ഭഗവാനാഹ വൈവസ്വതോ യമഃ || ൨൫ ||


മാര്ക്ംഡേയാന്മയാ പ്രാപ്തോ നിയമേന ജനാര്ദന || ൨൬ ||


തവാപ്യഹമമിത്ര ഘ്നസ്തവം ദദ്യാം ഹ്യവിശ്രുതമ്‌ |

സ്വര്ഗ്യമാരോഗ്യമായുഷ്യം ധന്യം വേദേന സംമിതമ്‌ || ൨൭ ||


സാസ്യ വിഘ്നം വികുര്വംതി ദാനവാ യക്ഷരാക്ഷസാഃ |

പിശാചാ യാതുധാനാ വാ ഗുഹ്യകാ ഭുജഗാ അപി || ൨൮ ||


യഃ പഠേത്‌ ശുചിഃ പാര്ഥ ബ്രഹ്മചാരീ ജിതേംദ്രിയഃ |

അഭഗ്നയോഗോ വര്ഷംതു സോഽശ്വമേധഫലം ലഭേത്‌ || ൨൯ ||


|| ഇതി ശ്രീ ശിവസഹസ്രനാമ സ്തോത്രം സംപൂര്ണമ്‌ ||


Shiva Sahasranama Stotram Meaning in Malayalam

ശിവ സഹസ്രനാമ സ്തോത്രവും അതിന്റെ അർത്ഥവും താഴെ കൊടുക്കുന്നു. ശിവന്റെ അനുഗ്രഹം ലഭിക്കാൻ ഇത് ദിവസവും ഭക്തിയോടെ ജപിക്കാം.


  • ഓം സ്ഥിരഃ സ്ഥാണുഃ പ്രഭുര്ഭാനുഃ പ്രവരോ വരദോ വരഃ |
    സര്വാത്മാ സര്വവിഖ്യാതഃ സര്വഃ സര്വകരോ ഭവഃ || ൧ ||

    പരമാത്മാവ്, നിത്യൻ, വരം നൽകുന്നവൻ, ഉത്തമൻ. എല്ലാവരിലും ഏറ്റവും പ്രസിദ്ധനും, എല്ലാവരുടെയും സ്വയം ആയവനും, എല്ലാം നിറവേറ്റുന്നവനും എല്ലാം ആയവനും ആയവന് നമസ്കാരം.

  • ജടീ ചര്മീ ശിഖംഡീ ച സര്വാംഗഃ സര്വഭാവനഃ |
    ഹരശ്ച ഹരിണാക്ഷശ്ച സര്വഭൂതഹരഃ പ്രഭുഃ || ൨ ||

    തലമുടി അണിഞ്ഞവനും, ലോകം മുഴുവൻ തന്റെ അവയവങ്ങളായി ഉള്ളവനും, എല്ലായിടത്തും സാന്നിദ്ധ്യമുള്ളവനും. എല്ലാ ദുഃഖങ്ങളെയും നശിപ്പിക്കുന്നവനും, മാൻ കണ്ണുകളുള്ളവനും, എല്ലാ ജീവജാലങ്ങളുടെയും വേദന ഇല്ലാതാക്കുന്നവനും, എല്ലാവരുടെയും നാഥനുമായവനു നമസ്കാരം.

  • പ്രവൃത്തിശ്ച നിവൃത്തിശ്ച നിയതഃ ശാശ്വതോ ധ്രുവഃ |
    ശ്മശാനവാസീ ഭഗവാന്‌ ഖചരോ ഗോചരോഽര്ദനഃ || ൩ ||

    അവൻ സൃഷ്ടിയുടെയും ലയനത്തിന്റെയും ഉറവിടമാണ്, അവൻ ശാശ്വതനും മാറ്റമില്ലാത്തവനുമാണ്. ശ്മശാനത്തിൽ വസിക്കുന്നവനും ആകാശത്തും ഭൂമിയിലും സഞ്ചരിക്കുന്നവനും എല്ലാ ജീവജാലങ്ങളുടെയും നാഥനുമായവനു നമസ്കാരം.

  • അഭിവാദ്യോ മഹാകര്മാ തപസ്വീ ഭൂതഭാവനഃ |
    ഉന്മത്തവേഷ പ്രച്ഛന്നഃ സര്വലോകപ്രജാപതിഃ || ൪ ||

    വന്ദന യോഗ്യൻ, മഹത്തായ കർമ്മങ്ങൾ ചെയ്യുന്നവൻ, വലിയ തപസ്സ്, എല്ലാ ജീവജാലങ്ങളെയും സൃഷ്ടിക്കുന്നവൻ. ഒരു ഭ്രാന്തന്റെ ഭാവം ധരിക്കുന്നവനും, മറഞ്ഞിരിക്കുന്നവനും, എല്ലാ ലോകങ്ങളിലുമുള്ള എല്ലാ ജീവജാലങ്ങളുടെയും നാഥനുമായവനു നമസ്കാരം.

  • മഹാരൂപോ മഹാകായോ വൃഷരൂപോ മഹായശാഃ |
    മഹാത്മാ സര്വഭൂതാത്മാ വിശ്വരൂപോ മഹാഹനുഃ || ൫ ||

    മഹത്തായ രൂപമുള്ളവൻ, വലിയ ശരീരമുള്ളവൻ, കാളയുടെ രൂപമുള്ളവൻ, മഹത്തായ കീർത്തിയുള്ളവൻ. മഹാാത്മാവും, എല്ലാ ജീവജാലങ്ങളുടെയും ആത്മാവും, പ്രപഞ്ചരൂപമുള്ളവനും, വലിയ താടിയെല്ലുള്ളവനും, നമസ്കാരം.


Shiva Sahasranama Stotram Benefits

The benefits of Shiva Sahasranama Stotram are immense. It is believed that chanting Shiva Sahasranama Stotram regularly will help devotees to connect with Lord Shiva and receive his blessings. It will help bring physical and mental well-being and help the devotee to overcome negative thoughts and emotions. The rhythmic and melodic composition of the Shiva Sahasranama Stotram will give energy and spiritual strength to the devotee. Reciting this mantra with devotion and sincerity can bring many spiritual benefits.


Also View this in: Kannada | Hindi | Telugu | Tamil | Gujarati | Oriya | Malayalam | Bengali |